Activități

( 2 Voturi ) 

A1. DEZVOLTAREA PROGRAMULUI DE FORMARE CONTINUA - prin derularea urmatoarelor sub-activitati: 

A1.1. Analiza specifica si in detaliu, realizata la demararea proiectului pentru a selecta si planifica grupul tinta la nivelul judetelor implicate. 

A1.2. Analiza specifica si in detaliu a elementelor vizând nevoile specifice de dezvoltare profesionala ale grupului tinta, prin chestionare adresate unui grup reprezentativ de cadre didactice si directori din scolile de masa care integreaza copii cu CES din judetele vizate de proiect. In urma analizei vor putea fi extrase atat nevoile generale de formare, aplicabile tuturor cadrelor didactice, cat si nevoile specifice, ce definesc o comunitate sau grup de comunitati, potrivit situatiilor particulare rezultate. 

A1.3. Elaborarea curriculum-ului si a modulelor de formare a personalului din scoli, pornind de la analiza in detaliu a nevoilor specifice de formare. 

In cadrul proiectului vor fi elaborate 3 module de formare, astfel: 

I.Competentele acoperite de noul curriculum pentru elevii cu deficiente usoare si moderate; predarea-invatarea interactiva centrata pe elevul cu nevoi educative speciale; cunoasterea elevului cu CES si evaluarea continua la clasa. 
II.Utilizarea TIC in procesul de predare-invatare in clasele cuprinzand elevi cu CES. 
III.Management institutional si de proiect in scoala integratoare. 

A1.4. Elaborarea instrumentelor de lucru ale formatorilor (set standardizat de instrumente de planificare si de raportare) 

A1.5. Selectia si formarea unei echipe de 12 formatori, in medie cate 6 pentru fiecare judet implicat, pentru livrarea programului de formare. Selectia acestora se va realiza pe baza experientei relevante. Activitatea vizeaza constituirea unui grup de 12 de formatori cu experienta solida in domeniu, la nivelul judetelor beneficiare, prin selectie realizata pe baza de portofoliu profesional si interviuri. Formatorii vor beneficia de sesiuni de formare directa, care sa ii familiarizeze cu modulele elaborate si sa le dezvolte propriile competente ca formatori (o sesiune initiala, cu o durata de 5 zile si 1 sesiune de follow-up pe parcursul a 5 zile, avand ca obiectiv identificarea si diseminarea bunelor practici, furnizarea de feed-back si discutarea problemelor intampinate in cadrul formarii si introducerea a noi elemente in curriculum-ul oferit cadrelor didactice, in functie de evolutiile viitoare in cadrul sistemului de invatamant). 

A1.6. Acreditarea programului de formare a personalului din scolile integratoare. Programul va cuprinde 89 de ore, urmand sa ofere cursantilor certificati un numar de 25 de credite profesionale transferabile. 

A1.7. Multiplicarea modulelor de formare in 2000 de exemplare. 

A2. DEZVOLTAREA SI IMPLEMENTAREA UNEI APLICATII SOFTWARE DESTINATE IMBUNATATIRII FORMARII CADRELOR DIACTICE - MEDIU COLABORATIV VIRTUAL - “PORTALUL SCOLII INTEGRATOARE” - prin derularea urmatoarelor sub-activitati: 

A2.1. Analiza si proiectarea elementelor care vor popula portalul; 

A2.2. Dezvoltarea componentelor majore ale portalului si integrarea lor; 

A2.3. Dezvoltarea manualului de utilizare si administrare a portalului; 

A2.4. Instalarea si configurarea portalului; 

A2.5. Actualizarea si intretinerea portalului. 

A3. IMPLEMENTAREA PROGRAMULUI DE DEZVOLTARE PROFESIONALA - prin derularea urmatoarelor sub-activitati: 

A3.1 Desfasurarea sesiunilor de formare, evaluarea si certificarea cursantilor; formarea va fi organizata in 3 etape de interventie: sesiune de formare directa; sesiune de formare asistata la distanta; sesiune de follow-up pentru discutarea modalitatii de aplicare la clasa a cunostintelor, aspectelor si abilitatilor deprinse. In cadrul proiectului vor fi livrate sesiuni de formare cu o durata de 9 saptamani fiecare, organizate cu grupe de cate 20 cursanti. In cadrul fiecarei sesiuni de curs se vor urma cele trei module dezvoltate in proiect, cu o durata totala de 89 de ore, impartite astfel: cca 80% activitati de formare directa si 20% formare asistata la distanta, prin utilizarea aplicatiiei software dezvoltate in proiect (portal colaborativ). 

A3.2. Monitorizarea si evaluarea programului de dezvoltare profesionala in scopul elaborarii unui model validat de instrumente si a metodologiei de monitorizare si evaluare. 

A4. REALIZAREA STUDIULUI PRIVIND „ASPECTE PARTICULARE ALE PROGRAMELOR DE DEZVOLTARE PROFESIONALA A PERSONALULUI DIN SCOLILE DE MASA CARE INTEGREAZA COPII CU CES” care va valida tipului de formare propusa prin proiect. 

A4.1. Realizarea studiului. Studiul va fi realizat pornind de la analiza datelor colectate in teren pe parcursul implementarii programului de formare, prin administrarea unor instrumente specifice (chestionare, interviuri etc). 

A4.2. Multiplicarea si diseminarea studiului. Studiul va fi multiplicat in 500 de exemplare si diseminat in cadrul conferintei finale dar si la nivel national prin transmiterea lui la nivelul inspectoratelor scolare judetene.

CALENDAR EVENIMENTE

 «  < Oct 2019 >   »
DLMaMiJVS
16